fredag 5. september 2008

Er det der hva jeg tror det er?!

Marit Larsen er ute med nytt album, og Bjarne Fredrik fortalte meg ivrig om tre videoer som var lagt ut på youtube, hvor hun spiller If a Song Could Get Me You på tre forskjellige steder. Et tog i bevegelse, en t-banestasjon og i en fruktbod. Sangen er god, og jeg ser for meg at albumet kan ende opp ved siden av det første i den veldig begrensede cd-samlingen min hvis resten er like bra. 

Men... Selv om dette i og for seg er nyheter verdt en blogpost, var det en annen liten sak med disse videoene som moret meg. Helt i begynnelsen og et stykke ut mot slutten av sangene spiller hun på noe som minner veldig om lekepianoet til Schroeder fra Peanuts! Bittelite, rødt og med fin klang. Litt usikker på om man kan spille Beethoven på det, men det er ikke langt unna.

Åh, forresten. Laptopen er tilbake fra service. God som ny. ^_^

2 kommentarer:

  1. Resten av raptus hørtes kjempe artig ut, sku gjerne sett mer. Tiero var morsom, og hyper =p

    Eg hadde ein sånn liten fargerik sylofon når eg var liten =)

    Marit larsen har så fin stemme, ein av norges flinkeste kvinnelige vokalsiter.

    SvarSlett
  2. Ser også at det er Thom Hell som spiller og korer bak der. Aner ikke hvem den siste i trioen er.

    SvarSlett