søndag 14. september 2008

Raptus-helga, en oppsummering

Fredag:

Opp tidlig for å være med på oppriggingen, som hadde blitt ferdig kvelden før mens jeg var på jobb. Ble sittende på pauserommet sammen med en gjeng andre frem til vi åpnet 15:00.

Tok imot penger og delte ut små papirlapper

Stod dørvakt på det jeg tror var et par veldig interessante foredrag. Stod på feil side av døren, så jeg kan ikke si meg helt sikker, men...

...fikk heldigvis avløsning innen duellen mellom Thierry (som jeg hele tiden feilstaver navnet til, så ikke følg mitt eksempel) og Mike Collins. Thierry er en klovn. Utrolig morsom fyr som vet hvordan man lager liv. Mike Collins er på den andre siden en relativt stille, rolig mann som man ikke skulle tro ville finne mye til felles med førstnevnte. Frem til han begynner å tegne. Stakkars Kim Holm prøvde å være ansvarsfull programleder, og endte opp med å bli taperen i duellen mellom Mike og Thierry

Lørdag: Ble noen signeringskøer og noen dørvakt-timer hvor en av dem var for Mads Eriksen. Det ble mye utstyrsteknisk, og forklaring om hvordan han går frem når han lager striper. 

Utpå kvelden ble det stort festmåltid på Hotell Holberg, eller hva det nå heter. Eirik bad om et oppfriskningskurs i bordetikette, som jeg hadde lært ham litt om året før. Jeg aner ikke hvorfra jeg har snappet det opp selv, men kunnskapen ligger der og er tilgjengelig de ytterst få gangene jeg får bruk for det. Dette skulle vise seg å ikke ha mye å si denne gangen. Thierry satt like ved, og hadde fått en kraftig energiboost etter maten. Jeg lurer på hvordan han kan ha vært i ungdomsskolealder... Sånn han er nå, er det umulig å ikke smile bredt hver gang han kommer inn i synsvidde.

Søndag:

Stod og passet signeringskø for Andy Capp-tegner Roger Mahoney. Var sånn delvis dørvakt for det stadig synkende antall tilskuere på årets avslutningsshow, som virket en smule dårlig planlagt, så jeg lurer på om det kanskje var nettopp det at de hadde noe noe større på gang som ble avlyst. At showet varte 75 minutter kortere enn annonsert er også en sterk indikator på dette. Det hele endte med nedrigging, hvor jeg var med på å pakke sammen Lauviks del av utstillingen, og sørget for at originalene hans så rene og pene ut etter utstillingen.

Alt i alt er jeg litt sliten, trøtt og fornøyd. Gleder meg til neste år. ^_^

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar