mandag 22. september 2008

Hva man finner ut når man er syk.

Det er et eller annet med å være syk. Jeg kan ikke si jeg liker det noe særlig, men det tvinger deg på en måte til å roe ned og tenke. Jeg har jobbet mye i det siste, og folk rundtom har vært stresset. Dette gjaldt for Raptus, og det gjelder for Respons. Selv... Jeg sliter litt med å henge med på alt det der. Det er mulig det har sammenheng med at jeg var mye mer stresset mens jeg studerte, men jeg føler meg ganske rolig stort sett som supervisor på jobb. Så lenge jeg har en halv time til å forberede med, i det minste...

Men tilbake til det å være syk. Vanligvis skriver jeg en stund før jeg setter meg inn hos Tjerand når jeg ikke er på jobb. Andre ganger blir det til at jeg turer nedover til Bjarne Fredrik de timene i uka begge har fri samtidig. Men nå når jeg var syk... Vel, jeg ble godt kjent med youtube. 

Utover det fant jeg ut at jeg skulle se litt nærmere på religiøsitet hos X-men. Jeg har tidligere, i langt mer seriøse og karaktergivende situasjoner enn dette brukt X-men til å illustrere Decartes og "en eller annen fransk fyr som jeg ikke kommer på i farten"s uttalelser om hva "jeget" er, og de har alltid vært amerikanske tegneseriers store anti-hat flaggbærere, om det nå skulle gjelde rasisme, homo-hets eller nettopp religiøs forfølgelse. Så jeg tenkte det kunne være interessant å finne ut litt. 

Og det gjorde jeg. her er en side hvor man finner ut hvilken trosretning superhelten du heier på tilhører, hvor sterkt definerende troen er for karakteren, og hvor man kan finne bekreftelser på dette. Disney er visst ikke tatt med, men det er kanskje like greit...

Uansett, utrolig hva man finner når man er for sliten til å gjøre noe annet.

3 kommentarer:

  1. Artig side, lurer på kva referanser di har =)

    Tenkte meg at Spiderman ville være protestant og at Hellboy ville være katolsk.

    God bedring =)

    SvarSlett
  2. Det ser no ikkje ut til at du er alt for slapp, når du orkar slike ville innfall - men det er jo ikkje det særaste for deg...
    Håpar du er/vert fort betre!

    SvarSlett
  3. Inga: I mitt tilfelle vet jeg allerede hvilken religion de fleste av figurene jeg kjenner godt til tilhører, men at de har klart å bestemme trosretning på så mange er interessant.

    Mari: Den dagen jeg blir for dårlig til å surre rundt på internett på leting etter ting som slår meg der og da er det grunn til bekymring.

    SvarSlett