tirsdag 16. september 2008

Jobbvekster

Jeg har nå gått inn i rekken av folk som har fått en plante oppkalt etter seg. Planten, har jeg fått vite, er Pachira Aquatica-typen og trives i lyse og solrike områder, drikker lite vann, og må tilsettes næring ca en gang i måneden.


Den ble først oppdaget på IKEA for noen uker siden, og ble tatt med til Respons for å se om den kunne trives der. Det var forøvrig også her planten ble døpt under en uhøytidlig seremoni ledet av ivrige ansatte, og påsatt gul post-it navnelapp.

Den heter altså Erling, og er så vidt meg bekjent den eneste navngitte potteplanten på Respons. 

5 kommentarer:

  1. Man veit man har jobbet eit sted lenge når potteplantene starter å hete det samme som man selv =D

    SvarSlett
  2. Sant nok. Selv om både Karina og Marit har vært der mer eller mindre siden oppstarten. Sigve fortjener også en plante.

    SvarSlett
  3. Gratulerar! Eg ville teke det som ei ære, særleg sidan den er sopass lett å ha med å gjera :-)

    SvarSlett
  4. hehe... Ikkje gale! ekje alle som får sånn ein ære nei! Va forresten utrulig artig å møta deg på dragefjellet i dag, kjedelig at eg ikkje hadde tid te å prata me deg!

    SvarSlett
  5. Mari: Takker, Jeg skal bære æren med noe i nærheten av stolthet. ^_^

    Liv Grete: Jeg visste at du studerte der , men hadde ikke forventet å treffe på deg stående midt i gangen når vi kom inn. Traff på to på SV som jeg kjenner rimelig godt også, så det var en spennende dag ute.

    SvarSlett