mandag 3. november 2008

Skrivesperre

Jeg sliter litt med skrivesperre for tiden. mye som skjer rundt meg, og det er lenge siden sist jeg hadde et så aktivt sosialt liv. Det skulle vel egentlig bety at jeg ville ha mer å skrive om enn mindre, men siden bloggen min alltid har vært mer av en tankebank enn en dagbok, så blir det vel ikke det likevel.

Nuvel. Jeg har blandt annet benyttet mye av den siste tiden til dype diskusjoner om viktige temaer, og har valgt ut et av disse for å lage en ny liste, ganske ulik den om filmene for to poster siden.

Den skal handle om brus.

Jeg har nemlig fått det bemerket at jeg på en eller annen merkelig måte klarer å komme på feiringer/fester med alkoholfri drikke ingen av de tilstedeværende har smakt før. Jeg liker å introdusere folk for nye ting, så dermed... brus.

Aller først ut er Oscar Syltes brus med ananassmak. Inga har allerede blitt introdusert for denne, takket være utflyttermoldenseren som har tatt over som butikksjef på Rema 1000 i Nygårdsgaten. Mange, mange gode minner er knyttet til ananasbrus...

...selv om mestringsfølelsen av å sitte for seg selv med en iskald Eplerose på en holme ute i ulsteinvik etter ei overlevelseshelg var enorm. Jeg hadde nettopp fått i meg en ordentlig utendørs tacomiddag og var stappmett, da jeg endelig ble sendt ut på et siste solooppdrag. Slapp av, drikk brus, og tenk gjennom hva du har fått til i løpet av helga. God følelse, og brusen var ikke vond den heller. Jeg ønsker Brænne bryggeri alt godt.

Hjemme i Bergen er det Hansa som gjelder. Eller nærmere bestemt, Hansas grapesoda. Schweppes har også en, men den er ikke like god av en eller annen merkelig grunn. Kan ha noe med at deres sikkert egentlig er ment som blandevann. Ikke at det hindrer Schweppes lemon fra å være en av mine gamle favoritter, som jeg nå og da vender tilbake til.

Jeg liker ikke Coca-Cola company. Jeg har i større eller mindre grad boikottet dem siden jeg var 16, og bidro til at Cola-automatene på skolen forsvant. Likevel... Urge er godt. Det er veldig godt... Og det lages og distrubiers visst bare i Norge. Det var bare her brusen ble populær.

...og jeg liker Mozell-reklamene. Brusen kan ikke hamle opp med eplerose, som er den soleklare eneren på eplebrus, men det er en god erstatter. 

2 kommentarer:

  1. Åååå, eplerose! Og den historien altså, det var då eg bestemte meg for aldri meir -du veit-, men den gang ei... :-)
    Brus ja. Merkar eg er enkel der: Eplebrus av eit eller anna slag, nesten samma kva (berre det ikkje er lett-varianten), til nød Solo

    SvarSlett