tirsdag 8. juli 2008

En slags oppdatering på hva jeg gjør i fritiden.

Jeg har en gang i løpet av dette siste halvåret anskaffet meg bassgitar. Jeg innså nemlig at å kunne spille noen få enkle sanger på piano etter gehør egentlig ikke betyr at jeg faktisk kan spille et instrument, så nå prøver jeg å lære meg et. Når jeg føler meg god nok og andre gjør det samme, har jeg en åpen plass ventende på meg i det fremtidige bandet Elektrobotnika. Se etter plakatene våre som muligens kommer i løpet av det nærmeste tiåret.

Jeg har i de siste par årene vært med i en rollespillgruppe som har vært fokusert rundt Dungeons and Dragons. Et av medlemmene forsvant og ryktene forteller at han nå oppholder seg på Stord, så denne er nå oppløst. Som erstatning starter vi nå i sommer opp en ny gruppe som vil ha fokus i verdenen rundt Wheel of Time-bokserien. Vi har fremdeles plass til et medlem eller to hvis noen skulle være interessert.

Jeg har siden sommeren startet begynt på bokserien om Anita Blake av Laurell K. Hamilton, som er en slags detektivserie i noir-stil hvor mordene har en tendens til å bli begått av lycantroper (varulver -leoparder -rotter osv.), vampyrer, feer og diverse.

Jeg er glad i film, og har endelig sett en film basert på en sann historie som jeg virkelig likte. Hittil har A Beautiful Mind vært den eneste, men 21 anbefales altså. Jeg har lyst til å lære meg å telle kort en gang. Ikke det at jeg har tenkt å bruke det eller noe, ihvertfall ikke i Las Vegas, men jeg syns det virker spennende.

4 kommentarer:

  1. Eg og vil sjå 21! (men mest på grunn av den ufatteleg kjekke hovudpersonen - ja eg er grunn...) Men eg sit altså i Lærdal, utan kino.

    SvarSlett
  2. Jeg forstår motivet, og Sturgess er sjarmerende, selv om kjekk ikke er helt ordet jeg ville valgt. Barnes fra Prince Caspian passer, slik jeg ser det, bedre til den beskrivelsen...

    Selv gleder jeg meg til Wanted. Basert på en god tegneserie, Angelina Jolie og Morgan Freeman. Tre grunner som hver for seg hadde vært nok til å se filmen, uten å tenke på hva annet som er i den. Så grunn er jeg.

    SvarSlett
  3. Hehe, godt å høyra at det ikkje berre er meg :-)
    Mm, eg gler meg so vilt til å sjå Prins Caspian! Men, enno ein gong, eg sit i Lærdal, utan kino... (dvs., dei skal senda Sex og singelliv-filmen heile to gonger (!) denne helgi, men då er eg vekkreist. Typisk)

    SvarSlett
  4. No har eg endeleg sett 21. Sturgess bryjar som ganske anonym, men steikerten, han vert kjekk etterkvart altså, du kan ikkje motsei meg på det (det hjelper godt at aksenten hans skin gjennom det amerikanske, og at håret vert passande umoderne langt)
    Og ein bra film, likte til og med at det vart ein happy ending (eg likar jo generelt det, men her kunne det blitt bra utan og).
    No er det berre fire filmar på "Må sjå fortast mogleg, og helst på kino"-lista mi. Øverst tronar Prins Caspian. Glæde mæ (for mykje?)

    SvarSlett